/ Diverse view 927

Brandurile DININIMĂ surprind din nou comunitatea internaţională, având două noi ambasadoare. Este vorba de reprezentanta USAID în Moldova, Karen Hilliard şi Excelenţa Sa Ambasadoarea Suediei la Chişinău, Signe Burgstaller, care au efectuat în data de 17 martie o vizită de lucru la fabrica brandurilor autohtone „Sekana” și „Katea Gri”. Vizita a avut loc înaintea celui mai aşteptat eveniment din industria fashion a ţării noastre - Moldova Fashion Days - show la care designerii autohtoni sunt pregătiţi şi de data aceasta să surprindă publicul prin colecţii inedite şi pline de expresivitate.

Cele două diplomate au mers în comuna Ciorescu, la 17 kilometri de capitală, acolo unde companiile „Sekana” și „Katea Gri” împart acelaşi spaţiu de lucru pentru producerea pieselor vestimentare. Doamnele au urmărit îndeaproape întreg procesul de creare a ţinutelor şi au avut posibilitatea să interacţioneze cu angajatele companiilor.

Atât Karen Hilliard cât şi Signe Burgstaller s-au arătat impresionate de colecţiile designerilor autohtoni şi nu au ezitat să treacă prin cabina de probă. Diplomatele au făcut și poze cu ţinutele vestimentare pe care le-au expediat familiilor lor.

Cele două companii au beneficiat pe parcursul timpului de asistența donatorilor externi care susțin cu prioritate dezvoltarea industriei ușoare din Moldova.

Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională și Guvernul Suediei prin Proiectul de Competitivitate din Moldova au acordat celor două branduri „Sekana” și „Katea Gri” asistență complexă pentru a putea concura cu brandurile străine, pentru a se extinde pe piața locală dar și pentru a cuceri piețele externe. În mare parte, suportul oferit de donatorii externi s-a axat pe următoarele domenii:
1. rebranding – pentru poziționarea corectă a mărcii proprii, 
2. instruire în domeniul elaborării conceptului de produs care să corespundă cu poziționarea produsului, în domeniul merchandaizingului,
3. asistență pentru elaborarea corectă a colecțiilor vestimentare (planificarea corectă a elaborării colecției, structura colecției, introducerea elementelor de design care să aducă valoare articolelor, dar și modul de formare a prețurilor), pentru participarea la expozițiile internaționale de profil, pentru deschiderea magazinului comun DININIMĂ, pentru promovarea pe piața locală (elaborarea look-book-uri, promovare outdoor, promovare pe social media), pentru promovarea produselor pe piețele externe, 
4. asistență oferită brandului Katea Gri pentru crearea colecției vestimentare și promovarea acesteia pe piața internațională prin participarea la expoziția Indie Faces Pop-Up event din Londra.

Datorită asistenței oferite de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională și a Guvernului Suediei prin Proiectul de Competitivitate din Moldova, cele două brandul au început să vândă pe piețele externe, iar în prezent cota de export reprezintă 7%, în condițiile în care până la primirea asistenței „Sekana” și „Katea Gri” comercializau produsele doar pe piața internă.

Brandul „Katea Gri” a fost creat în anul 2015 de către Ecaterina Grigor. Compania este prin cele 5 beneficiare din Republica Moldova, care s-a bucurat de asistenţă şi training oferite de renumitul designer Kelly DeNooyer, pentru dezvoltarea colecţiei de Toamnă17/18 destinată pieţei internaţionale, ca şi parte a programului „Flying design”. Colecţia a foste expusă în cadrul Săptămânii Modei la Londra, la „Indie Faces Pop-Up”, eveniment ce marchează primul pas al brandului Katea Gri în lumea modei internaționale.

Reunită sub umbrela brandului unic de țară al industriei ușoare DININIMA, „Sekana” este o companie ce operază pe piaţa din Republica Moldova deja de 25 de ani. Fondatorul companiei este Natalia Melnic care prin eforturi majore a dezvoltat brandul pas cu pas. Şi-a început activitate într-un atelier micuţ dotat cu 3 maşini de cusut, iar astăzi în cadrul companiei activează peste 30 de angajaţi. Colecţiile „Sekana” cuprind o varietate de ţinute vestimentare precum rochii, bluze, pantaloni, jachete şi sunt dedicate femeilor peste 30 de ani.