KIKU Steak & Wine este un local primitor, perfect pentru iubitorii preparatelor de carne şi a unui vin bun. Situat discret pe bulevardul Decebal din capitală, designul cu elemente eco şi din lemn te îmbie să cobori treptele localului pentru a gusta din meniul tentant. Am discutat cu domnul Petru Chicu, proprietarul acestui cochet restaurant, despre afacerea pe care o deţine dar şi provocările pe care le întâmpină.


Care este specificul localului Dvs. şi cărei categorii de public se adresează?

Denumirea spune totul, cred. Suntem axaţi pe un meniu din carne şi totodată avem un oarecare rol de a le arăta clienţilor cum să servească un vin bun la un preparat bine făcut. Vizitatorii sunt în mare parte din clasa de mijloc, însă politica de preţuri este accesibilă şi pentru alte categorii.

Dacă ar trebui să ne faceţi o recomandare din bucătăria localului Dvs, pe care aţi alege-o?

Pot să vă propun orice, doar că îmi va lua ceva timp! Sunt clienţi care preferă carnea prăjită mediu, sunt alţii- mai gătită, sunt diverse categorii de prăjire, iar noi îi întrebăm pe clienţi cum ar dori să fie preparată. Produsele pe care le folosim pentru bucate sunt bio, o parte dintre ele sunt de la ţară, de la părinţi. Eu personal aleg ingredientele care se folosesc pentru meniul localului.

Care sunt problemele cu care se confruntă un business în acest domeniu la momentul actual în Moldova?

Sunt mici problemele, dar trebuie să le evităm, să le rezolvăm. Suntem atenţi când alegem personalul localului, ospătarii. Optăm pe onestitate, profesionalism şi corectitudine. Eu cu lejeritate pot să substitui rolul de bucătar, chelner sau să spăl vase, pentru că restaurantul e casa mea, practic.

Ce părere aveţi despre bucătăria românească/moldovenească? Prepară localul Dvs. ceva specific moldovenesc?

Mie îmi place, dar nu e specifică localului nostru. În calitatea mea de bucătar însă încerc să împac unii clienţi care îşi doresc ceva mai deosebit, fie friptură, scrob, mămăligă etc. Suntem flexibili şi la preţ, şi la munca executată.

Care sunt criteriile după care alegeţi produsele autohtone utilizate?

Gustul. Nu sunt pretenţios la tarifele produselor, contează să fie ceva de calitate. Prospeţimea şi gustul, iată acestea ar fi criteriile de bază. Dacă iarna roşiile erau cu preţul de 23 lei sau 40 lei, alegeam cele cu 40 lei/kg.

Cât de complet pot să acopere produsele autohtone necesităţile meniului din localul Dvs?

Cam 75-80%. Majoritatea bucatelor conţin ingrediente autohtone. Folosim şi din străinătate, cum ar fi cazul pastelor care nu sunt din ţară, ci le cumpăr de la producători străini.

Ce părere aveţi despre calitatea produselor alimentare moldoveneşti?

Nu am probleme. Eu aleg ceea ce e mai bun. Calitatea contează.

Care sunt companiile/producătorii autohtoni cu care colaborați cel mai des?

Cu fabrica de mezeluri „Rogob”, lactate luăm de la S.A. „Incomlac”, vinuri de la majoritatea producătorilor de vin din ţară.

Cum puteţi caracteriza colaborarea cu producătorii/furnizorii autohtoni de produse alimentare pentru localul Dvs.?

Suntem în colaboare de afacere. În principiu, nu prea depind de lume şi sunt o fire individuală.

Care sunt beneficiile financiare ale utilizării produselor autohtone în afacerea Dvs?

Poate unele promoţii, însă accept preţul impus de piaţă, dacă e rezonabil. Dacă produsele sunt conform aşteptărilor mele, atunci e OK.

Care ar fi rolul localului Dvs în promovarea produselor autohtone şi brandurilor moldoveneşti?

Calitatea preparatelor. Suntem profesionişti în ceea ce facem. Punem suflet în fiecare farfurie şi dacă avem clienţi fideli, înseamnă că suntem pe drumul cel bun.