/ Diverse view 297

Circa 100 de vinuri produse în Republica Moldova au fost expuse în Japonia la o recepție de prezentare a brandului național vinicol și a Moldovei ca o destinație turistică.

Vinul Moldovei a fost apreciat de peste 150 de cunoscători, oficiali, reprezentanți ai rețelelor comerciale, oameni de afaceri, jurnaliști, somelieri și reprezentanți ai corpului diplomatic.

La eveniment au participat opt companii importatoare din Japonia, fiind expuse mostre de la 21 de vinării care au transmis 95 de tipuri de vin de calitate din țara noastră. Evenimentul a fost organizat de Ambasada Republicii Moldova în Japonia cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei și în colaborare cu Oficiul Național al Viei și Vinului.

Ambasadorul Republicii Moldova în Japonia, Vasile Bumacov, a declarat la deschiderea evenimentului că recepția este o celebrare a muncii companiilor importatoare din Japonia, care promovează vinurile moldovenești publicului japonez. Totodată, este un prilej bun pentru producătorii din țara noastră de a-și prezenta vinurile de înaltă calitate.

Kenji Yamada, viceministru parlamentar pentru Afaceri Externe, a menționat că Vinul Moldovei a fost popular printre nobili și familiile regale europene, iar astăzi, vinificația rămâne o industrie majoră pentru Republicii Moldova. Acesta a mai declarat că este onorat să guste Vinul Moldovei, fiind convins, că astfel de schimburi bilaterale vor aprofunda buna cooperare între popoarele noastre.

În anul 2018, Japonia a importat 276 mii litri de vin moldovenesc, prețul mediu de export fiind de 2,9 dolari per litru, ceea ce reprezintă unul dintre cele mai mari prețuri de export pentru un vin moldovenesc.

moldpres.md