/ Diverse view 185

Oficiul Național al Viei și Vinului continuă să susțină și să promoveze brandul vinicol de țară și vinăriile din Moldova și în perioada pandemiei, prin inițiative inovative, adaptate noii realități. Din imposibilitatea organizării evenimentelor, ONVV a venit cu inițiativa inovativă de a ține degustări ghidate online în cadrul campaniei „Wine of Moldova Stories by Diana Pavelescu”. Destinat publicului din România – cea mai mare piață de desfacere pentru vinurile moldovenești - proiectul ambițios a presupus 10 degustări ghidate desfășurate într-un format nou, la care au luat parte 100 de participanți, inclusiv persoane publice de pe ambele maluri ale Prutului și care au adunat zeci de mii de vizualizări în mediul online.

30 de vinuri selecte produse de vinificatori reuniți sub umbrela brandului vinicol de țară „Wine of Moldova. A legend alive” au produs senzație și au adus un plus de valoare vinăriilor din țară. Gazda evenimentului, Diana Pavelescu, Secretar General al Asociației Degustărilor Autorizați din România, a povestit în fiecare ediție despre istoria celor 20 de vinării care au participant în campanie, cu ce bucate pot fi asortate vinurile degustate, specificând și detalii subtile despre modalitățile corecte de a savura un vin în funcție de perioada anului, atmosferă și dispoziție. La fiecare sesiune live, câte un invitat notoriu din Republica Moldova sau România a creat o atmosferă plăcută, oferind un schimb de experiență și impresii față de vinurile degustate. Cele zece degustări online au acumulat peste 42 de mii de vizualizări și aproape 400 de aprecieri - cifre impresionante care arată interesul sporit al consumatorilor de peste Prut față de vinurile noastre.

Sub îndrumarea Dianei Pavelescu, influencer în domeniul vinicol, săptămânal, în fiecare ediție live, câte 3 vinuri de la 3 vinării diferite au crescut apetitul degustatorilor și au trezit interesul pentru a le cunoaște mai temeinic. Totodată, despre experiențele oenoturistice pe care le asociază cu vinurile moldovenești au povestit mai mulți interpreți cunoscuți din Republica Moldova și România, printre care se numără: Dara, Zoli Toth, Doru Trascău, Viorica Pintilie, Roman Iagupov, Dan Byron, Lidia Scarlat, Irina Sârbu, Nadia Trohin, Alex Calancea.

În același timp, participanții și urmăritorii sesiunilor live au aflat despre magazinele online și offline de unde pot procura vinurile preferate produse în Republica Moldova.

Campania a fost lansată la începutul lunii mai, iar în fiecare sâmbătă, începând cu ora 18:00, pe pagina de facebook Wine of Moldova, Wine of Moldova România și a Dianei Pavelescu, toți doritorii au putut urmări transmisiunile online din timpul degustărilor ghidate.