Drumul fructelor - o nouă inițiativă de promovare a consumului de fructe autohtone
“Drumul Fructelor” va consta într-o serie de vizite la gospodăriile țărănești și întreprinderile agricole din țară, pentru a aduce la cunoștința consumatorilor principalii producători de fructe din Moldova.
Efectele pozitive ale consumului zilnic de fructe sunt demonstrate de numeroase studii ştiinţifice relevante. Republica Moldova, fiind un stat agricol, are capacitatea să asigure populația cu un consum continuu și îndestulat de fructe, mai ales în contextul în care multă producție locală nu își găsește piețe de desfacere. Mai mult ca atât, în ultimi ani, mai ales în rândul tinerilor, se conturează tendința de a mânca sănătos, de a consuma produse naturale și ecologice.
În scopul promovării consumului de fructe autohtone, cu aproximativ doi ani în urmă, proiectul Madein.md a lansat campania "Fructele interzise sunt cele mai dulci" ca urmare impunerii embargoului rusesc asupra fructelor din Moldova. Prin intermediul acestei campanii, Madein.md a hotărât să sprijine producătorii autohtoni, prin lansarea unei campanii de sensibilizare a consumatorilor în ceea ce privește consumul de produse agricole autohtone.
Având același scop, în acest an, am decis continuarea campaniei de promovare a consumului de produse agricole autohtone sub genericul “Drumul Fructelor”, care va consta într-o serie de vizite la gospodăriile țărănești și întreprinderile agricole din țară, pentru a aduce la cunoștința consumatorilor principalii producători de fructe din Moldova, oferind o serie de materiale informaționale legate de dezvoltarea unor afaceri de succes în domeniul agricol.
Obiectivele campaniei:
- promovarea producătorilor autohtoni de fructe și a micilor gospodării țărănești din diferite regiuni ale țării;
- evidențierea producătorilor autohtoni de fructe care dețin certificate eco și utilizează metode naturiste de creștere a lor;
- familiarizarea consumatorilor cu procesul de creștere a fructelor în Moldova, cu diversitatea de tipuri de fructe și soiuri, crescute pe teritoriul țării noastre;
- promovarea consumului activ, zilnic de fructe și evidențierea beneficiilor produselor agricole crescute pe teritoriul Republicii Moldova;
- evidențierea calității fructelor crescute în Republica Moldova, precum și a avantajelor acestora în raport cu cele importate de peste hotarele țării;
- elaborarea unui program educativ de nutriţie care subliniază rolul fructelor şi legumelor în dieta zilnică, mai ales a copiilor.
Pentru a întreprinde aceste vizite, am elaborat și un calendar agrar care conține perioadele anului când fructele dau roadă, cu scopul de a realiza cât mai multe ieșiri în teren și a familiariza consumatorii cu multitudinea de produse agricole crescute în Republica Moldova.
Sperăm că toate aceste activităţi, plus întâlnirile informative pe care le vom avea cu agricultorii din țară vor avea ca efect creşterea conştiinţei sociale privind consumul de fructe autohtone.
Prima vizită pe care a inițiat-o proiectul Madein.md a fost la unul din producătorii autohtoni de căpșuni din regiunea Băcioi, întreprinderea Anteu Top SRL, gestionată de fermierul Denis Apostu, unde am avut ocazia să vedem o plantație bogată, plină de aroma îmbietoare a acestor fructe minunate.