Călătoria bloggerilor moldoveni și români pentru a descoperi Vinul Moldovei
Proiectul „Descoperă Moldova. Drumul Vinului 2015” îşi propune să popularizeze cultura vinului printre tineri, să sporească notorietatea brandului naţional Vinul Moldovei şi să trezească interesul pentru atracţiile turistice vitivinicole ale Moldovei.
În perioada 28 septembrie – 4 octombrie, un grup format din 11 bloggeri – 6 din Republica Moldova și 5 din România – s-au aflat într-o călătorie spre originile vinurilor de calitate din țara noastră. Aceștia au participat în proiectul „Descoperă Moldova. Drumul Vinului 2015”, organizat și finanţat de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), în parteneriat cu Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM).
Programul „Descoperă Moldova. Drumul Vinului 2015” a inclus vizite la 6 vinării din Republica Moldova („Cricova”, „Chateau Vartely”, „Castel Mimi”, „Asconi Winery”, „Migdal-P” și „Purcari”) și participarea la evenimentul organizat de Asociația Micilor Producători de Vin la Orheiul Vechi, cu ocazia Zilei Naționale a Vinului, pe 3-4 octombrie.
Pe parcursul celor 7 zile ale proiectului, bloggerii au descoperit legendele Vinului Moldovei, au aflat secretele vinificatorilor, au participat la degustații ghidate (în total - peste 70 de tipuri de vin), iar apoi au întocmit clasamente și au povestit pe blogurile lor aventurile și impresiile din timpul călătoriei bahice. Totodată, exploratorii vinificaţiei moldoveneşti au învățat despre procesul de producere a vinului, pentru a înțelege complexitatea produsului şi pentru a deprinde arta de a consuma vinurile de calitate, contribuind la promovarea acesteia. La finalul proiectului cunoștințele participanților despre Vinul Moldovei au fost testate printr-un Wine Quiz, organizat de bloggerul și lectorul universitar Andrei Curăraru.
Dumitru Munteanu, director Oficiul Național al Viei și Vinului a declarat că proiectul îşi propune să popularizeze cultura vinului printre tineri, să sporească notorietatea brandului naţional Vinul Moldovei şi să trezească interesul pentru atracţiile turistice vitivinicole ale Moldovei. În rezultat, pentru că bloggerii comunică direct cu cititorii, împărtășindu-le propriile experiențe, tot mai mulți tineri sunt interesați să învețe cum se savurează corect un vin de calitate, evident – în cantități moderate.”
Bloggerii implicați în proiect au publicat zilnic și în timp real, pe conturile lor de pe rețelele sociale, informații despre „Drumul Vinului”, folosind hashtag-urile oficiale: #WineofMoldova #DescoperaMoldova #Moldovaholiday.
Toate legendele descoperite de bloggerii participanți pot fi citite la:
Carmina Nițescu – travelwithasmile.net, www.turismmarket.com
Călin Stan – www.clubulfoto.com, www.travellife.ro, www.calinstan.com
Alin Popescu – rotravel.info
Cristian Șuțu – www.sutu.ro
Marian Ionescu – mariciu.ro
Diana Mocanu – bloginfidel.com
Vadim Suveica – suveica.eu
Loredana Gamurari – loredanagamurari.wordpress.com
Ecaterina Rotari – katerotari.blogspot.md
Andrei Curăraru – andrei-curararu.blogspot.md
Ana Sîrbu – anasirbu.blogspot.com
În timpul călătoriei, bloggerilor li s-au alăturat 8 jurnaliști din presa națională, pentru a reflecta „Drumul Vinului 2015” în materiale difuzate de instituțiile mass-media pe care le reprezintă.