/ Producătorul Autohton view 18883

Conform unor rating-uri de specialitate, fabrica din orașul Ungheni a fost plasată în primii 100 de producători de covoare din lume.

Echipa Madein.md a discutat cu omul de afaceri Nicolas Nicula, care gestionează uniunea de întreprinderi „Acvila Grup” din care face parte și fabrica de covoare din orașul Ungheni. Discuția despre covoarele fabricate în Moldova, am avut-o la Iași, în cadrul expoziției Fabricat în Moldova, unde produsele “Covoare Ungheni” SA au fost unul din punctele de atracție ale evenimentului.

Covoare Ungheni este cel mai mare producător de profil din Europa de Est, fabrica fiind fondată în anul 1980. Aceasta dispune de un echipament modern, avansat tehnologic, care permite producerea unei game largi de covoare de cea mai înaltă calitate.

Accederea pe piața României

“Nu a fost atât de complicat să ieșim pe piața din România, povestește Nicolas Nicula. În vara anului 2005 a fost întreprins un pas important, compania organizând o expoziție de amploare la centrul Romexpo din orașul București. A fost arendată o suprafață de circa 2000 de metri pătrați și pe parcursul a trei zile publicul și oamenii de afaceri români au avut ocazia să se familiarizeze cu produsele companiei noastre. Am cheltuit pentru organizarea acestei expoziții circa 250.000 USD, iar parte română a rămas șocată de amploarea spațiului arendat, de volumul și calitatea produselor prezentate.”

Pe parcursul următorilor ani, întreprinderea a început să-și promoveze activ produsele pe piața din România. Inițial a început vânzarea angro către diverse companii și întreprinderi, apoi covoarele din Ungheni au apărut și în magazinele locale de profil, ca după aceasta să înceapă procesul de deschidere a propriei rețele de magazine. Acest proces a durat circa cinci ani, iar la moment pe teritoriul României există deja circa 30 de unități în orașe ca București, Cluj, Timișoara, Brașov și multe altele. Acuma, pe piața din România, fabrica este reprezentată de cea mai mare rețea de magazine de covoare - Carpeta.

Pe teritoriul României, covoarele de la Ungheni reprezintă un produs foarte apreciat și solicitat, în primul rând datorită calității înalte a acestora și în al doilea rând din cauza lipsei de producători de covoare din țara vecină.

Din America de Sud până în Japonia

Fabrica “Covoare Ungheni” SA reușește să-și comercializeze produsele în întreaga lume, în partea estic: Ucraina sau Rusia, pe întreg teritoriul European, dar și în regiuni mai îndepărtate ale lumii, cum ar fi peninsula Arabică, America de Sud, state ca Australia sau Japonia.

Ca exemplu în anul 2015 regele Arabiei Saudite a solicitat întreprinderii 22 mii de metri de covoare noi, care trebuiau realizate timp de 21 de zile.

“A fost o comandă destul de dificilă. Au fost produse covoare în 12 culori, iar profitul a constituit aproximativ 1000 000 de dolari. Am avut si alte comenzi, pentru parohii, biserici, guvern, parlament și alte institutii.”

Nicolas Nicula a povestit că în lume există circa 2000 de companii ce se specializează în producerea covoarelor, iar fabrica din Ungheni este una din cele mai apreciate. Astfel conform unor rating-uri de specialitate, Covoare Ungheni a fost plasată în primii 100 de producători din lume în acest domeniu.

Toată materia primă este importată

Materie primă pentru producerea unui covor de calitate în Moldova nu există. “Iuta o procurăm din Bangladesh, bumbacul din China sau India, polipropilena se produce oriunde în lume, iar lână provine din Noua Zeelandă , unde de altfel se produce cea mai bună lână din lume.”

Tehnologiile de producere a covoarelor la Ungheni au aceiași bază ca la toți producătorii specializați din lume. Acest lucru este cauzat și de faptul că la nivel mondial există doar doi producători mari de utilaje de țesut, care asigură fabricile de pe tot mapamondul.

Mai sunt covoarele la modă?

Chiar dacă deseori se vehiculează faptul că covorul este un accesoriu care iese din modă, Nicolas Nicula ne-a povestit că consumul mondial a scăzut neesențial, cu 0,2 - 0,3 la sută. Important este de urmărit tendințele pieței și de conformat cererii consumatorilor. În materie de desen sau colorit întotdeauna vor fi schimbări, iar o companie care dorește să crească și să se dezvolte trebuie să fie flexibilă.

Unicul lucru la care nu trebuiesc făcute compromisuri este calitatea produsului. De exemplu, pe piața din România comercializăm produse originale, naturale, de cea mai înaltă calitate. Am avut și o perioadă de criză și am încercat să scădem din calitate și din preț, dar am descoperit că a scăzut și cererea. De aceea consider că nu trebuiesc făcute compromisuri, pentru că lumea apreciază un produs bun, iar cumpărătorii noștri sunt obișnuiți cu faptul că covoarele de la Ungheni sunt de calitate superioară” – a conchis Nicolas Nicula.