/ Producătorul Autohton view 11972

Compania Hîncu se orientează către stilul clasic, deoarece cea mai mare parte din populația urbană lucrează în oficii, iar tendințele arată că consumatorii autohtoni sunt destul de conservatori în preferințe.

Margarita Hîncu este o fostă lucrătoare a a fabricii „Zorile” care și-a deschis propria producție de încălțăminte, care există în Moldova deja de 20 de ani.A început afacerea la balconul din apartamentul său, unde a plasat mașina de cusut, iar tălpile și accesoriile necesare le aducea din Turcia. Singură creiona schițele și cosea partea de sus a încălțămintei, iar, ulterior, pentru a o asambla cu talpa, apela la foștii colegi-cizmari. În weekend, lua încălțămintea realizată timp de o săptămână și o vindea la piață.

În anul 1996 a Margarita a înființat ÎI „Hîncu” de la două cămeruțe închiriate, unde, pe lângă director, au fost plasați alți trei lucrători – foști colegi. Treptat, echipa a început să crească, alăturându-se și fiica mai mare, Stela, împreună cu soțul ei, Andrei, iar în urmă cu trei ani, a fost angajată și fiica mai mică, Natașa, care se ocupă de marketing și vânzări.

Odată cu dezvoltarea sa, ÎI „Hîncu” a crescut într-o altă formă de organizare – SRL, dar numele femeii, care a lansat această afacere, a rămas și în denumirea întreprinderii, și în calitatea brandului, fapt care impune anumite standarde.

Majoritatea lucrărilor de realizare a încălțămintei sunt realizate manual, deoarece întreprinderea nu dispun de utilajele necesare. Pentru o mică întreprindere, unde lucrează la moment 27 de persoane, excluzând comercianții, acest utilaj este foarte scump. Margarita povestește că secretul încălțămintei comode constă în alegerea corectă a tălpii, pentru care, astăzi, există un sortiment vast. Întreprinderea are echipă de designeri și tehnologi, care se ocupă de crearea colecției noi.

Producția este orientată către stilul clasic, deoarece cea mai mare parte din populația urbană lucrează în oficii. În plus, s-a remarcat și faptul că consumatorii autohtoni sunt destul de conservatiști în preferințe. De regulă, încălțăminteab colorată place publicului, dar cumpărătorul preferă să ceară o pereche similară, de culoarea neagră, deși, în ultimul timp, se comercializează tot mai multă încălțăminte colorată.

În pofida faptului că întreprinderea „Hîncu” face parte din proiectul „Din inimă”, proprietarii ei au decis să nu furnizeze produsele sale în aceste centre comerciale, pentru că datorită comercializării în cadrul buticurilor de firmă, producătorul are o legătură directă cu clienții și observă cum ei reacționează la anumite modele și ce produse preferă.

Din experiență, Margarita a aflat că pentru consumatori este important nu doar produsul, ci și condițiile în care îl procură. Atunci când a fost realizat un rebranding, a fost modificat logo-ul și aspectul buticurilor. Mai apoi s- apelat și la comercianți, dezvoltatori de site-uri, fotografi, producătorul a participat la defileuri de modă și administrează o pagină de Facebook.

Margarita mai spune că în Moldova există numeroase fabrici mici de încălțăminte, dar majoritatea dintre ele preferă să producă încălțăminte pentru bărbați, deoare de acest business se ocupă bărbații. Unii producători încearcă să realizeze și puțină încălțăminte pentru femei, dar nu toți reușesc să reacționeze corect la evoluția și feedback-ul pieței de pe acest segment. În cazul întreprinderii „Hîncu”, lucrurile sunt inversate – în sortiment există mai puțină încălțăminte pentru bărbați, decât pentru femei. Dar, pe lângă încălțămintea pentru adulți, se produce și încălțăminte pentru copiii de vârsta școlară. Este importamt de știut că în cazul încălțămintei pentru copii, rentabilitatea este mai mică decât pentru cea destinată adulților.

La moment întreprinderea este pusă în situația de a crește prețurile pentru încălțăminte. În acest an, ele au crescut cu 20%. Acest factor, precum și criza din țară, în general, au influențat vânzările (acestea au scăzut cu 30%), iar 4 dintre buticuri au fost temporara închise.

mybusiness.md