Logo-ul face diferența. Producătorii de fructe exportă producţia sub un nou brand
Producătorii agricoli și asociațiile de profil s-au reunit sub un nou logo de brand, însoțit de sloganul "Gustul face diferența". Noul logo MOLDOVA are ca erou principal mărul, considerat de creștini fructul ispitei, și de împătimiții de tehnologie un "must-have", acesta are ca scop să sporească succesul sectorului agricol din țară.
Noul logo a fost elaborat la inițiativa proiectului Competitivitatea Agricolă și Dezvoltarea întreprinderilor (ACED) și cu susținerea financiară a Guvernului SUA. Programul datează din iunie 2011 și își propune să valorifice lanțul valoric al fructelor și legumelor la nivel de marketing, producție și politici.
Producătorii agricoli s-au reunit deja sub un pavilion și un logo comun la expozițiile ”World Food Moscow” ce s-a desfășurat în perioada 17-20 septembrie curent, și ”Toamna de Aur” din Rusia. Organizatorii proiectului spun că aprecierile pozitive din cadrul prestigioasei expoziții”World Food Moscow” nu au întârziat să vină, echipa ACED aducând acasă peste 100 de solicitări și oferte de afaceri de la vizitatorii expoziției din toată lumea. Acest fapt se datorează îndeosebi fenomenului de consolidare și rebranding, consideră Petru Stratan, director executiv al Asociației Moldova Fruct care spune că ”consumatorii ruși au re-descoperit Moldova pentru ei înșiși”.
Noul logo a primit o apreciere pozitivă din partea participanților din cadrul expoziției "Farmer" de la Chișinău. Republica Moldova urmează să participe și să își promoveze noul logo național la expoziția de la Berlin ”Fruit Logistica – 2013”, destinație notorie pentru expozițiile din domeniul fructelor proaspete. “Designul de logo este foarte reușit, iar de pe urma utilizării lui ar trebui să beneficieze toți producătorii și exportatorii moldoveni, dar și întreaga țară, în general. Este necesar să elaborăm cerințele de calitate pentru cei care vor să facă afaceri sub numele de brand național”, a adăugat Petru Stratan.
Amintim că Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) s-a implicat activ la procesul de susținere și dezvoltare a întreprinderilor din Moldova, prin intermediul campaniei "Din inimă - Branduri de Moldova" care și-a propus să sporească loialitatea pieței interne față de brandurile locale.
eco.md