/ Turism #madeinmd view 1257

Sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții”, oferta turistică Moldovei a fost prezentată în premieră pe piața italiană. Asociația Națională Pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) cu suportul partenerului strategic Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională și Guvernul Suediei, a reprezentat Republica Moldova la expoziția specializată Borsa Internazionale del Turismo (BIT) organizată în orașul italian Milano, în perioada 2-4 aprilie.

În acest context Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM a declarat că Moldova are șanse să convingă turistul din Italia prin patrimoniul cultural și istoric, cu origini latine din perioada Imperiului Roman, dar și prin viața rurală, Vinul Moldovei și pentru deliciile noastre gastronomice. Italia este una din cele două piețe țintă pentru turismul receptor, datorită mai multor indicatori strategici: conectivitate avia cea mai înaltă din țările europene, profilul turistului italian, în căutare de noi destinații turistice necunoscute, precum și prezența unei diaspore importante de moldoveni în Italia. Prezența cu un stand de țară atractiv și bine organizat, întâlnirile cu presa specializată și tur-operatorii italieni au fost pilonii principali ai participării la BIT Milano.

Evenimentele de acest fel se aliniază la direcțiile strategice de promovare a țării, în conformitate cu Cadrul strategic de marketing și promovare a turismului în 2017-2019, elaborat de sectorul de turism cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova.

La târgul de profil au fost prezenți tur-operatori: „Tatra Bis”, „Slavion Travel” și „Ways Travel”, și vinăriile „Castel Mimi” și „Purcari”, care au făcut cunoscută ofertă turistică a Moldovei.

Pe parcursul celor trei zile, reprezentanții agențiilor de turism au avut zeci de întâlniri cu operatori din Italia, dar și alte țări precum SUA, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, care erau în căutare de noi destinații turistice, cu oferte orientate pe turismul gastronomic și aventură ușoară.

Anul trecut, 34 mii 829 de cetățeni italieni au vizitat Republica Moldova, dintre care 71 la sută au sosit pe cale aeriană.