În luna martie 2015, MadeinMD a lansat o campanie socială de stimulare a consumului de produse autohtone prin degustarea în orb a produselor agro-alimentare de la diferiți producători locali.
Campania “De 7 ori degustă odată alege” a constat din mai multe ediţii la fiecare din ele participând atât consumatorii locali, cât și producătorii autohtoni, astfel creându-se un spaţiu de interacţiune dintre aceştia.
Madein.md, fiind un proiect unic prin amploarea sa și având ca scop promovarea produselor autohtone, pune accent deosebit pe domeniul agro-alimentar, acesta fiind unul de bază pentru economia națională.
Obiectivele de bază ale campaniei “De 7 ori degustă și o dată alege” constau în familiarizarea consumatorilor din țară cu diversitatea unui tip de produs alimentar, încurajarea consumului de produse autohtone în rândul cetăţenilor din Republica Moldova și lansarea dialogurilor directe între producători şi consumatori.
În cadrul mai multor degustări organizate, pe lângă produsele locale au fost propuse și câteva branduri străine. Anume prin organizarea degustărilor în orb, ne-am dorit să fim obiectivi și să permitem consumatorului să facă o comparație între produse fără să cunoască ce consumă.
În așa mod participantul la degustare ar oferi o evaluare corectă a produsului fără să fie influențat de alți factori.
Degustările în orb, pe care le-am organizat pe parcursul ultimilor doi ani au fost înalt apreciate de producătorii, dar și de consumatorii care au participat la aceste evenimente. Campania “De 7 ori degustă și o dată alege” s-a dovedit a fi un bun instrument de promovarea a produselor fabricate în Moldova, și nu în ultimul rând o oportunitate bună de a descoperi companii mai mici, producători artizanali, care nu sunt cunoscuți consumatorului local. Anume multe companii mici au reușit să ne surprindă prin calitatea înaltă și gustul deosebit al produselor sale, deseori anume aceștia ocupând locuri fruntașe, sau chiar fiind câștigătorii degustărilor.
Toate degustările desfășurate în cadrul campaniei au fost mediatizate atât de proiectul nostru, cât și de alte portaluri, bloguri, agenții de presă din țară, iar prin intermediul rețelelor de socializare, prin care am promovat această campanie, am reușit să aducem la cunoștința consumatorilor o multitudine de branduri moldovenești noi.
Campania se va desfășura și în continuare, pentru că mai sunt numeroase produse agro-alimentare autohtone care merită a fi promovate și aduse la cunoștința publicului. Descoperind diversitatea produselor autohtone, fiecare din noi are oportunitatea unei alegeri mai mari, iar noi recomandăm tuturor, atunci când mergeți la cumpărături să atrageți atenție unde este fabricat produsul. Dacă găsiți o maioneză, o bere sau un vin nou fabricat în Moldova, încercați-l, pentru că produsele moldovenești alimentare în majoritatea cazurilor nu cedează cu nimic celor de import. Mai mult, un produs bun, de calitate înaltă nu ne poate face decât mândri că suntem din Republica Moldova.