În contextul impunerii embargoului rus asupra fructelor din Moldova, echipa Madein.md a decis să sprijine producătorii autohtoni, prin lansarea unei campanii de sensibilizare a consumatorilor numită "Fructele interzise sunt mai dulci".
Aceasta a fost lansată în vara anului 2014 și a constat din mai multe inițiative, prin intermediul cărora am încercat să accentuăm problemele de bază pe care le au agricultorii din Moldova în urma acestui embargou, dar și să promovăm consumul activ de fructe crescute pe meleagurile țării noastre.
Federaţia Rusă a decis să interzică din 21 iulie 2014, importul de fructe şi legume din Republica Moldova. Ca urmare a acestui embargou, guvernul Republicii Moldova a purtat negocieri cu Comisia Europeană şi a obţinut majorarea cotelor pentru produsele moldoveneşti destinate pentru piaţa Uniunii Europene.
Proiectul Madein.md, care are ca scop promovarea producătorilor autohtoni și a produselor fabricate în Moldova a decis să inițieze această campanie pentru a susține producătorii agricoli în acele momente dificile și pentru a le promova producția în rândul consumatorilor locali.
Toate aceste activități au fost reflectate pe site-ul Madein.md, dar și pe rețelele sociale în forma unor articole și reportaje foto. Mai mult ca atât, campania a fost mediatizată și de alte site-uri, bloguri sau agenții de presă, fiind apreciată și susținută pentru cauza nobilă pe care a promovat-o.
Activitățile realizate în cadrul campaniei de sensibilizare a consumatorilor "Fructele interzise sunt mai dulci" poate nu au avut un impact la nivel național, însă au pus baza mai multor activități pe care proiectul Madein.ma avea să le realizeze în viitor. În baza acesteia, în anul 2016 a pornit Drumul Fructelor – o campanie de amploare ce are ca scop de asemenea promovarea consumului de produse agricole crescute în Moldova.